De Gouden Driehoek

 

De Gouden Driehoek is de didactische driehoek tussen ondernemers, onderwijs en overheid. Didactiek gedefinieerd als de kunst van het van elkaar leren in onderlinge samenwerking.

The Blended Group richt zich op het beter laten samenwerken van deze drie belangrijke steunpilaren van de maatschappij en de economie. Door de didactische driehoek optimaal op te zetten en in te richten en gebruik te maken van moderne leermiddelen zoals blended learning. Deze leermiddelen kunnen door docenten en studenten zelf worden ontwikkeld op basis van open standaarden en al beschikbare open content en content die zij zelf maken en aanleveren. Deze leermiddelen kunnen worden gebruikt in elk bestaand systeem. De didactische driehoek kan alleen ontstaan op basis van leiderschap dat ten dienste staat van het onderwijs ten behoeve van de samenleving.  Het onderwijs is hierbij niet meer een op zichzelf staande entiteit maar is gebaseerd op onderlinge samenwerking.

Een belangrijke voorwaarde voor het creëren van een goed functionerende Gouden Driehoek is het inzicht in het bestaande didactische proces en de benodigde ommekeer hierin. Een team van ambassadeurs en naar buiten gerichte docenten en studenten wordt gecreëerd door The Blended Group met een brede blik op de benodigde nieuwe didactiek. Men gaat op een pragmatische manier samenwerken met ondernemers en het bedrijfsleven op basis van een “Do It Yourself” aanpak die snel leidt tot een change management aanpak binnen de organisatie.

Het resultaat voor de onderwijsorganisatie is dat er heel snel een werkzame didactische driehoek wordt gerealiseerd met een beslissende keuze op het gebied van de benodigde blended learning op basis bestaande of nieuwe tools en omgevingen zoals Electronische Leeromgevingen of Learning (Content) Management Systemen. Deze worden dynamisch ingezet binnen het onderwijsproces, waarbij de secundaire administratieve processen opnieuw zullen worden ingericht. Deze aanpak leidt tot aantoonbare besparingen en een “turn around” rondom leiderschap. Het primaire proces en het leerproces worden leidend.

Een Google Cardboard ervaring

Het resultaat voor bedrijven en overheden is significant omdat het onderwijsproces dat op deze wijze is ingericht leidt tot kwalitatief goede en passend opgeleide werknemers. Er is weer direct en persoonlijk contact met de Hogeschool en ROC waardoor er een gerichte invloed op het curriculum ontstaat. Bedrijven werken actief mee aan de content van het lesprogramma door het gebruik van Electronische Leeromgevingen en Learning Content Management Systemen op basis van open standaarden en open content. Deze nieuw ingerichte omgevingen en content zijn gericht op een een optimaal resultaat van het leerproces en de toepasbaarheid ervan voor de student en leerling.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *